Klasser

NM-klassene

1:10 Touring modified

Dette er en klasse som kjøres både ute på asfalt i sommersesongen og innendørs på nålefiltteppe i vintersesongen. Her har bilene en maks bredde på 190mm, minimumsvekt på 1350g, firehjulsdrift og benytter gummihjul.  Karosseriene er de samme som man finner igjen i WTCC, STCC etc. Hastighetsmessig kan disse oppnå over 80 km/t innendørs, mens de utendørs kan komme opp i 130 km/t på enkelte baner. Bilene benytter 7,4V batteri (2S LiPo).

1:12 Track

Dette er klassen med de minste og raskeste bilene, og har en minstevekt på 730g. Det gir bilene en veldig god akselerasjon og toppfarten er over 70 km/t. Til tross for lavere toppfart enn 1:10 Touring modified, er disse bilene de raskeste rundt banen. Bilene har bakhjulsdrift, bruker skumdekk og har et spesielt karosseri som sørger for et veldig høyt marktrykk. Denne klassen kjøres kun innendørs på nålefiltteppe, og det benyttes 3,7V batteri (1S LiPo).

Supportklasser

Dette er klasser med regelverk som er oppsatt av klubbene selv, og som ofte blir brukt som rekrutteringsklasser. Disse kjøres sammen med de andre statusklassene når det er løp, og krever ingen form for lisenser.

1:10 Touring stock

Dette er en av Norges og Europas største klasser. Det eneste som skiller denne klassen fra 1:10 Touring modified er motoren. Her er den begrenset til 13,5t, og ingen form for turbo/boost-program (dynamisk timing) på fartsregulatoren er tillatt, noe som medfører mye tett og jevn racing. Denne klassen arrangeres sammen med 1:10 Touring modified ved løp i regi av NMF (som NC og NM) både innendørs og utendørs. Toppfarten ligger på rundt 60-65 km/t.

1:10 Tamiya M-Chassis

Denne klassen er ment for rekruttering og for de som ikke vil satse like seriøst og bruke like mye penger som de andre klassene. Dette er enkle, billige biler som tåler mye, og for ca 2000,- kan man få en løpsklar bil i denne klassen. Disse bilene bruker gummihjul og har frem- eller bakhjulsdrift, begrenset med justeringsmuligheter og tåler mye, noe som gjør at den passer perfekt for nybegynnere. Hvilke motorer som benyttes er litt avhengig av arrangørklubben, og toppfarten på bilene ligger på 40-45 km/t. Bilene benytter 7,4V batteri, og klassen kjøres både på teppe innendørs og på asfalt utendørs. Dette er en forholdsvis populær supportklasse, noe den har vært siden 90-tallet, og blir ofte arrangert sammen med andre elektroløp samt frittstående løp.

1:10 Formel 1

Bakhjulsdrevne biler som er kopier av de kjente bilene og teamene i Formel 1-sirkuset. Teknisk har disse mye til felles med 1:12 Track og World GT, men disse bruker gummihjul i stedet for skumhjul. I tillegg bruker bilene 7,4V batteri og 21,5t motorer uten turbo/boost-program på fartsregulatoren, samt har en maks bredde på 190mm.

Klassen kjøres ikke grunnet få påmeldte!